تور آنتالیا , تور ترکیه , تور استانبول

تور آنتالیا , تور ترکیه , تور استانبول

تور آنتالیا , تور ترکیه , تور استانبول

تور ترکیه | تور آنتالیا | تور استانبول

سفری امن ، آرام و دل نشین با شرکت توریستی دلارام

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
طراحی دکوراسیون داخلی منزل
اجرای اسکلت بتنی
طراحی دکوراسیون ویلا
طراحی دکوراسیون کافی شاپ
طراحی دکوراسیون رستوران
طراحی دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون
اجاره باغ برای عروسی
برگزاری جشن تولد
برگزاری مراسم
برگزاری مراسم عروسی
تشریفات لاکچری
تشریفات لوکس
تشریفات عروسی
تشریفات مجالس
خدمات مجالس
مبلمان اداری
میز اداری
گیت فروشگاهی
دزدگیر فروشگاهی
دزدگیر لباس
دزدگیر پوشاک
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن دوجداره
پارتیشن تک جداره
پارتیشن ام دی اف
ویزای شینگن
ویزای اروپا
, اخذ ویزای شینگن
, ویزای تضمینی شینگن
کانکس
, خرید کانکس
, فروش کانکس
, قیمت کانکس
, کانکس دست دوم
, کانکس فروشگاهی
, کانکس مسکونی
, کانکس اداری
, کانکس کارگاهی
, خانه پیش ساخته
, کانتینر
, کانکس ساندویچ پانل
, کانکس ویلایی
ویلای پیش ساخته
, لمینت دندان
, ارتودنسی
, پروتز دندان
, دندانپزشکی زیبایی
, طراحی لبخند
, ایمپلنت دندان
, کلینیک دندانپزشکی
آموزش آسانسور
باربری
, اتوبار
, باربری تهران
, اتوبار تهران
ثبت شرکت
, ثبت برند
, تغییرات شرکت
ثبت شرکت با مسعولیت محدود
, ثبت شرکت سهامی عام
, ثبت شرکت سهامی خاص
, ثبت شرکت تضامنی
, ثبت شرکت تعاونی
, پذیره نویسی سهام شرکت
, اخذ کارت بازرگانی
, طراحی سایت
, طراحی سایت
, طراحی سایت
, هاست
, روغن صنعتی
, گریس
پارتیشن پارتیشن اداری پارتیشن دوجداره

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

مرکز خرید Akmerkez

Akmerkez در Etiler یکی از مکان های شیک و مجلل در مرکز استانبول است.

این مرکز خرید چهار طبقه با 250 فروشگاه با مساحت 180.000 متر مربع است . این مرکز خرید در دسامبر 1993 افتتاح شد.

دارایی پله برقی و30 دستگاه آسانسور است . در ساعات 00: 10 تا 00: 22 باز است.

Akmerkez بهترین مرکز خرید در اروپا در سال 1995 توسط ICSC انتخاب شد. در سال 1996 آن را به عنوان بهترین مرکز خرید جهان به رسمیت شناخته شد، و برنده جایزه طراحی و توسعه بین المللی گردید . یک مرکز خرید منحصر به فرد است ، در سال 2012 جایزه برای بهترین طراحی داخلی توسط جوایز املاک تجاری اروپا را گرفت . یک مقصد مناسب برای تور ترکیه ، تور آنتالیا و تور استانبول

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۶
reza eloglu

آنتالیا ،  نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است . این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد . در تور آنتالیا می توانید از زیبایی هایی نظیر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها لذت ببرید . در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد .  بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده ، بسیار جلب توجه می‌کند . در سال ۲۰۱۰ جمعیت این شهر ۱،۰۰۱،۳۱۸ نفر برآورد شده ‌که از این جمعیت ۵۰۲۴۹۱ نفر را مرد و ۸۲۷۴۹۸ را زنان تشکیل می‌دهند .

http://dtour.ir

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۳
reza eloglu

Summary

Download map (PDF)

The Foreign and Commonwealth Office (FCO) advise against all travel to within 10 km of the border with Syria.

The FCO advise against all but essential travel to:

  • the remaining areas of Sirnak, Mardin, Sanliurfa, Gaziantep, Kilis and Hatay provinces
  • Siirt, Tunceli and Hakkari provinces.

Over 2,500,000 British nationals visit Turkey every year. Most visits are trouble-free.

Visas

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۸:۰۲
reza eloglu

 

 

 

Ring bech

اطلاعات کلی:
سال تاسیس : 2004
بازسازی شده : 2013  
فاصله تا مرکز شهرآنتالیا : 30 کیلومتر
فاصله از فرودگاه : 45 کیلومتر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۸:۵۴
reza eloglu

دوران باستان

دیوار تروی؛ ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد
کتابخانه کلاسوس در افسوس؛ سال ۱۳۵میلادی

شبه جزیره آناتولی دربرگیرنده بیشتر مناطق ترکیه امروزی همواره یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی دنیا بوده که قدمت آن برمی‌گردد به اوایل دوران نوسنگی.

ترکیه کنونی در دوران باستان، تحت حکومت دولت شهرهای متعدّدی مانند لودیه و ایونیا قرار داشت. تا اینکه در حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد، این دولت‌ها توسّط کورش بزرگ هخامنشی منقرض شد و ترکیه زیر سلطه هخامنشیان درآمد. پس از یورش اسکندر در سال ۳۳۳ پ. م. آسیای کوچک به دست سلوکیان افتاد. و پس از اندکی رومیان جای آنها را گرفتند.

امپراتوری بیزانس

بعدها امپراتوری روم به دلیل وسعت زیاد دچار مشکل شد، تا اینکه در سال ۳۹۵ میلادی امپراتور کنستانتین شهر بیزانتیوم (کنستانتین/قسطنطنیه/استانبول/اسلامبول) را پایتخت خود قرار داد؛ این اقدام مقدّمهٔ تقسیم روم به دو بخش شرقی و غربی شد. از آن پس روم شرقی یا امپراتوری بیزانس، ترکیه کنونی را در دست گرفت. در سال ۴۶۳ هجری قمری، ترکمانان مسلمان سلجوقی به فرماندهی آلب ارسلان به جنگ با امپراتوری بیزانس شتافتند و در ملازگرد، سپاه امپراتور بیزانس، رومانوس چهارم را شکست دادند. بدین ترتیب نیمهٔ شرقی ترکیه به دست سلجوقیان افتاد و زمینه برای مسلمان شدن مردم آن جا و نفوذ زبان ترکی به آن جا فراهم شد. ولی نیمهٔ غربی ترکیه در دست امپراتوری بیزانس باقی‌ماند.

امپراتوری عثمانی

مسجد سلطان احمد در استانبول
پهناوری امپراتوری عثمانی


پس از آن کوچ قبایل ترکمن مسلمان از شرق ایران به آسیای کوچک آغاز شد و این قبایل به تدریج دولتهای کوچک محلی در آنجا تشکیل دادند. یکی از مشهورترین این قبایل، قبیله «قایی» بود که در نزدیکی آنقره (آنکارا) سکونت داشتند. رهبر این قبیله به نام عثمان در سال ۶۷۸ هجری خورشیدی (۶۹۹قمری/۱۳۰۰میلادی) حکومتی تاسیس کرد که به نام خودش عثمانی خوانده شد. از آن پس تا حدود ۱۵۰ سال بعد حکومت عثمانی بیشتر آناتولی را به تصرف درآورد.

در سال‌های نخست سده نهم هجری قمری، بایزید ایلدرم (صاعقه) سلطان عثمانی، از تیمور شکست خورد و اسیر شد. تیمور افراد بسیاری را از ترکیه اسیر کرد تا به مناطق دیگر ببرد، ولی به درخواست خواجه علی صفوی آنان را رها کرد و بدین ترتیب این افراد ناحیه شیعه نشین بزرگی را در کشور عثمانی به وجود آوردند و بسیاری از آنان در زمان شاه اسماعیل یکم صفوی به ایران آمدند و جزئی از قزلباش‌ها شدند.

در سال ۸۳۲ ه. خ. (۱۴۵۳میلادی)، سلطان محمد فاتح توانست به زندگی هزار ساله امپراتوری بیزانس (روم شرقی) پایان دهد. فتح درخشان او، تسخیر قسطنطنیه (کنستانتین) پایتخت بیزانس بود، که از آن پس استانبول (اسلامبول) نامیده شد. این فتح مبدا قرون جدید در تاریخ اروپا شناخته شده‌است.

کسی که حکومت عثمانی را به امپراتوری تبدیل کرد، سلطان سلیم یکم ملقب به یاووز (مهیب) بود. وی در اوایل سده نهم هجری قمری به پادشاهی رسید. او در طول پادشاهی ۹ ساله خود شام، مصر، دیاربکر، غرب کردستان، عراق، حجاز (غرب عربستان)، و بخشهایی از بالکان (در جنوب شرق اروپا) را به تصرف درآورد و خود را خلیفه مسلمانان نامید. همچنین او کتاب‌های بسیاری را از مناطق متصرف شده بدست آورد، که اکنون زینت بخش کتابخانه‌های ترکیه‌است. سلطان سلیم یکم در سال ۸۹۳ ه. خ. (۹۲۰ق. /۱۵۱۴م.) شاه اسماعیل یکم را در جنگ چالدران شکست داد.

اوج قدرت عثمانی در زمان سلطان سلیمان یکم (قانونی/باشکوه) پسر سلطان سلیم رخ داد. او مناطق بیشتری را به تصرف درآورد و حتی به محاصره وین پرداخت. او در یکی از جنگ‌هایش با شاه تهماسب صفوی، تا سلطانیه نیز پیش آمد. پس از او امپراتوری عثمانی رو به انحطاط گذاشت.

جمهوری ترکیه

امپراتوری عثمانی در جنگ اول جهانی از هم پاشید و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش واقع شد. مصطفی کمال پاشا به دلیل سازماندهی مقاومت ملی علیه دول خارجی قهرمان ملی ترکیه گردید و توانست جمهوری ترکیه را در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) بر پایه اصل جدایی دین از سیاست بنا کند و ملقب به آتاترک شد. وی خط لاتین را برای نوشتن زبان ترکی مرسوم کرد و اقدامات بسیاری را برای صنعتی و غربی شدن ترکیه انجام داد و دوره نوینی را در ترکیه به وجود آورد.

در دوران اقتدار آتاترک و امین و پشتیبان او عصمت اینونو که از آن به عنوان دوران تک حزبی یاد می‌شود، سیمایی از اقتدار سیاسی ملی گرایانه به نمایش گذاشته شد که ابایی از نژادپرستی و ترویج پان‌ترکیسم و به انزوا راندن اسلام و قومیت‌ها نداشت.[۵] بعد از یک دوران تک‌حزبی در سال ۱۳۲۹ (۱۹۵۰) حزب دمکرات از گروه سیاسی مخالف قدرت را بدست گرفت و به تعداد احزاب اضافه شد، ولی آزادی سیاسی با دوره‌هایی از کودتاهای نظامیان در سالهای ۱۳۳۹، ۱۳۵۰ و ۱۳۵۹ شکسته شد. در سال ۱۳۵۳ ترکیه با دخالت نظامی خود علیه کودتای یونانیان در قبرس مانع از الحاق قبرس به یونان شد. در سال ۱۳۷۵ باز نیروهای نظامی دولتی را که با برنامه‌های اسلامی روی کار آمده بود، ساقط کرد. از سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴) تاکنون حزب کارگران کردستان و حکومت ترکیه درگیری‌های نظامی بسیاری داشته‌اند که باعث مرگ بیش از ۴۵ هزار تن گردیده‌است. ترکیه در سال ۱۳۲۵ به عضویت سازمان ملل درآمد و در سال ۱۳۳۱ به ناتو پیوست. ترکیه عضو جنبی جامعه اروپا است و اکنون با اجرای اصلاحاتی سعی در تحکیم و تقویت مردمسالاری و اقتصاد خود دارد تا بتواند مذاکرات برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز نماید.

منبع: ویکی پدیا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۴
reza eloglu

Astoria Istanbul

مرکز خرید Astoria رستوران لوکس و کافه ، یک باشگاه تناسب اندام با آخرین تجهیزات ، و یک استخر سرپوشیده ، سینما ، استخر توپ، اتاق فعالیت، اتاق کودک با مساحت 35،000 متر مربع ،110 مغازه ها ،800 پارکینگ خودرو طراحی شده. 10سالن سینما می باشد .

مرکز خرید Astoria دراستانبول در Mecidiyekoy واقع شده است و نزدیک به مترو و metrobus است .

نزدیکترین ایستگاه مترو به مرکز خرید Astoria

ایستگاه مترو :Gayrettepe

با ماشین تا مرکز خرید: 400 متر - زمان 1دقیقه

پیاده روی تا مرکز خرید : 400 متر - زمان 5 دقیقه


منبع: تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا

 :Address

Buyukdere Caddesi Astoria Kuleleri No:127, 34394 Esentepe – Istanbul

نقشه مرکز خرید Astoria

https://www.google.com/maps/place/Astoria+Al%C4%B1%C5%9Fveri%C5%9F+Merkezi/@41.067955,29.005955,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x1f2b6eee7b6b7f4a

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۲
reza eloglu

تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti)، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب خاور اروپا) قرار دارد.


ترکیه در خاور با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاوری با عراق و سوریه؛ و در شمال باختری (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه‌است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از باختر با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب باختر با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (۳۷ام) است. ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی خاور و باختر امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. . ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه ای برخوردار است و مکان های جالب و دیدنی دارد به دلیل همین سالانه تعداد زیادی توریست به آنجا مسافرت میکنند.

ترکیه حدود ۷۶ میلیون تن (برآورد ۲۰۱۳) جمعیت دارد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند. حکومت ترکیه لائیک است ولی بسیاری از مردم به دین اسلام پایبند هستند و عید فطر و عید قربان در این کشور تعطیل رسمی است. همچنین در ترکیه حدود ۷۰٪-۷۵٪ درصد مردم ترک، ۱۸٪ درصد کرد و ۷٪-۱۲٪ را سایر باشندگان قومی ترکیه تشکیل می‌دهند.[۱]

زبان رسمی ترکیه، ترکی (استانبولی) است که در گذشته با خط عربی (عثمانی) نوشته می‌شد و از زمان تشکیل جمهوری ترکیه توسط آتاترک در سال ۱۳۰۲ هجری خورشیدی (۱۹۲۳) با خط لاتین نوشته می‌شود. ترکیه در میانه دو فرهنگ شرقی و غربی قرار دارد هرچند فرهنگ این کشور به شرق بسیار نزدیکتر است تا به غرب.

ترکیه با نام امپراتوری عثمانی در چند سدهٔ گذشته، بخش‌های بزرگی از خاورمیانه و جنوب خاوری اروپا را در دست داشت. تا اینکه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، جمهوری ترکیه به رهبری مصطفی کمال پاشا آتاترک در سال ۱۳۰۲ (۱۹۲۳) تأسیس شد.

منبع: ویکی پدیا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۹
reza eloglu